söndag 26 juni 2016

S U N D A Y M O O D ...































S Ö N D A G 

regnet strilar

kameran plockas fram

knäpper några bilder och lyssnar på regnets smatter

dörren står på glänt

doften av regnet känns frisk

får en sådan där vemodig känsla i kroppen

s ö n d a g s k ä n s l a n

en sådan känsla efter att det hänt mycket kul och så är det över


tänder några stearinljus

lågan flammar lite i vinddraget

&

sätter på en kanna te

sådant värmer när man känner sig lite tom

grejar och gör om lite ...letar fram bilder som ger nya vinklar ... fyller på inspirationen

Livet är att Ge & att Få

mumsar på en spröd , nybakt liten libanesisk sesamkringla ..gudomlig

 som  min bästa väns snälla mamma Gav mig en påse utav


Doftar på mina nyplockade Gammeldags Rosor i en vas


det Ger mig Lycka


_______



*


Tack fina för att ni tittar in här hos mig från vårt land och alla andra länder .

Är så glad att så många från USA nu läser min blogg.
  
Och så blir jag väldigt glad när ni skriver en liten rad så jag vet vem som tittat in .


Kärlek åt er denna Söndagskväll


*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar