tisdag 28 juli 2015

GRÖNT är SKÖNT...











Grönt är Skönt

och framförallt bra för kroppen

känner att nu är det nog

Ledig och Semestertider som det är

jag har unnat mig surdegsbröd och godsaker , vitt mjöl och onyttigheter dessa två veckor

och för att inte tala om alla goda danska Wienerbröd jag lyckades unna mig i Danmark

Nej nu känner Jag och min kropp att Nu är det Nog.

så jag har bestämt mig att börja varje dag med en sådan här liten Grön Sköning

så Nyttigt och så Gott

och för att inte tala om alla bra Vitaminer 

Tummen upp för det !



här kommer receptet


GRÖNA JUICEN


1 näve färsk spenat

1 knippa färsk bladpersilja

1 bit gurka ca 15cm

2 -3 äpplen

1 lime



Skölj allt väl 

skär bort skalet från Limen 


sedan kör allt i råsaftsenrifug (juicemaskin)

Klart !


*

(om ni inte har någon sådan så kan jag verkligen Tipsa om  att köpa en ... en Toppen bra

 investering  , jag har använt min massor . Föra att inte tala om nu när det blir äppeltider..)



*

___________


kram och ha en fin dag 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar